فضا – مکان ایران مهندس داوران فوتبال

فضا – مکان: ایران مهندس داوران فوتبال جام جهانی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات گلی که باعث فوت ۴۰۰ نفر شد

گلی که در دیدار پرو و آرژانتین به وسیله داور مردود اعلام شد فوت بیش از ۴۰۰ نفر را رقم زد. 

گلی که باعث فوت ۴۰۰ نفر شد

گلی که باعث فوت ۴۰۰ نفر شد

عبارات مهم : جمعیت

گلی که در دیدار پرو و آرژانتین به وسیله داور مردود اعلام شد فوت بیش از ۴۰۰ نفر را رقم زد.

به گزارش ایسنا، ۲۴ می سال ۱۹۶۴ پرو در مقدماتی المپیک توکیو، در لیما میزبان آرژانتین بود. آلبی سلسته با پنج پیروزی پیاپی صعودش را به این مسابقه ها قطعی کرده بود ولی برابر پرو نیاز به پیروزی داشت چون جهت قرار گرفتن در جایگاه دوم باید برزیل را کنار می زد. ورزشگاه ناسیونال، میزبان این دیدار حساس که به کلوسو دِ خوسه دیاس نیز مشهور بود پر از جمعیت شده است بود.

گلی که باعث فوت ۴۰۰ نفر شد

بازی سخت و نزدیکی بود و پرو مالکیت بازی را در اختیار داشت ولی بدشانس بود. همچنین عملکرد سخاس، دروازه بان آرژانتین در ناکامی میزبان تاثیر گذار بود. در دقیقه ۶۵ آرژانتین بر خلاف جریان بازی به گل رسید و این عنوان باعث خشم تماشاگران شد چون آنها درک نمی کردند که آیا آرژانتین چنین بازی ای را به نمایش می گذارد و جهت کسب سه امتیاز بازی تلاش می کند. در دقیقه ۸۰ اشتباه مورالس آرژانتینی توپ را به لوباتون پرویی رساند و او دروازه تیم مهمان را باز کرد ولی آنخل پاسوس (داور اروگوئه ای) گل پرو را مردود اعلام کرد چون فکر می کرد با اشتباه وارد دروازه شده است هست.

پس از این اتفاق یک تماشاگر وارد زمین شد و به وسیله ماموران پلیس دستگیر شد. بازی ادامه پیدا کرد ولی تماشاگران تهییج شده است بودند. یک هوادار دیگر به زمین رفت، او مجرم مشهوری ملقب به “بمب” بود و در میان افراد شرور محبوبیت زیادی داشت. او نیز به وسیله ماموران متوقف شد و زمانی که پلیس این مجرم را شناخت، با او بد واکنش‌ها کرد. جمعیت حاضر در ورزشگاه به شدت از پلیس عصبانی شدند، این در حالی بود که به وسیله یکی از باندهای آشوب گر هدایت می شدند. آنها تصور می کردند برزیل به آرژانتین رشوه داده و داور نیز پول زیادی از برزیلی ها دریافت کرده هست. شرایط غیرقابل تحمل شد و پاسوس تصمیم گرفت پنج دقیقه به پایان، سوت بازی را بزند.

گلی که در دیدار پرو و آرژانتین به وسیله داور مردود اعلام شد فوت بیش از ۴۰۰ نفر را رقم زد. 

با این حال تماشاگران خشمگین تلاش داشتند به هر نحوی وارد زمین شوند. به همین خاطر پلیس از ماموران بیشتری جهت کنترل شرایط بهره برد. از سگ های خود استفاده کرد و با آب و گاز اشک آور تلاش کرد آنها را متوقف کند. این اتفاق باعث بدتر شدن شرایط شد و شدت حرکت افراد را زیاد کرد. هزاران نفر به دنبال خروج از ورزشگاه بودند ولی درهای استادیوم بسته بودند چون هنوز بازی به آخر نرسیده بود. دربان ها از اتفاقات رخ داده در زمین و خشم هواداران باخبر بودند. در این شرایط جمعیت فشرده شد و تعداد زیادی زیر دست و پا ماندند. این اتفاق باعث شد مردم بیرون از ورزشگاه نیز خشمگین شوند و مراکز تجاری را به آتش بکشند. پلیس ساعاتی بعد توانست شرایط را کنترل کند. زمانی که این اتفاق افتاد بیش از ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده بودند.

رییس جمهور پرو بعد از این اتفاق یک هفته عزای عمومی اعلام کرد و تصمیم گرفت دولت هزینه خاکسپاری جان باختگان را پرداخت کند. کاردینال اول پرو که خوان لانداسوری نام داشت از محبوبیتش بهره برد و توانست ۲ میلیون پسو جمع و به خانواده قربانیان اهدا کند.

حادثه ورزشگاه ناسیونال تلخ ترین اتفاق تاریخ فوتبال بود.

گلی که باعث فوت ۴۰۰ نفر شد

واژه های کلیدی: جمعیت | ورزشگاه | آرژانتین | آرژانتین | دروازه بان | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار