فضا – مکان ایران مهندس داوران فوتبال

فضا – مکان: ایران مهندس داوران فوتبال جام جهانی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی قیمت + سه محرک ضعیف در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران

در شرایطی که بازار مسکن کل کشور همچنان در رکود به سر می برد سه ریز نوسان تابستانی زیاد کردن تقاضا جهت اجاره، تحرک در بخش خرید واحدهای میان متراژ و نیز ورود منزل

قیمت + سه محرک ضعیف در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران

سه محرک ضعیف در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران + قیمت

عبارات مهم : اجاره

در شرایطی که بازار مسکن کل کشور همچنان در رکود به سر می برد سه ریز نوسان تابستانی زیاد کردن تقاضا جهت اجاره، تحرک در بخش خرید واحدهای میان متراژ و نیز ورود منزل اولی ها به بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تظاهر می کند.

به گزارش ایسنا، رکود بخش مسکن از ۴.۵ سال عبور کرد؛ آیا که در خردادماه ۱۳۹۶ حجم معاملات مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۰.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کم کردن یافت. با این حال بازار مسکن در این کلانشهر با چندینه ریزنوسان تابستانی مواجه شده است هست. زیاد کردن دو درصدی تقاضا جهت خرید واحدهای میان متراژ، طولانی تر شد صف تقاضای اجاره نسبت به سال قبل و اقدام ۱۰ هزارو ۲۰۸ خانوار جهت خرید نخستین مسکن خود از طریق تسهیلات حاکی از آن است که با وجود کسادی بازار خرید و فروش، آب باریکه ها که از آن به عنوان مولفه های کم قدرت یاد می شود راه خود را جهت عبور از سد رکود باز می کنند و احتمال تحرک غیرتورمی در نیمه دوم امسال با پیشتازی آپارتمانهای نوساز در قراردادها وجود دارد.

قیمت + سه محرک ضعیف در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران

بررسی های میدانی نشان می دهد پرسشگران منفعل در بنگاه های مسکن به مشتریان آتی عوض کردن ماهیت داده اند. شیفت آرام تقاضا از سمت واحدهای کلید نخورده به سمت واحدهای ۶ تا ۱۰ سال علاوه بر آنکه نشان دهنده اوج رفتن قدرت خرید با چاشنی قناعت بخش مصرفی هست، حاکی از آن است که بازار عرضه می تواند با فاصله زمانی به منابع مالی راکد خود دسترسی پیدا کند و شاید به همین علت است که در زمستان سال قبل تعداد پروانه های ساختمانی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۳۷ درصد زیاد کردن را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد. این زیاد کردن در حالی رقم خورد که بخش مسکن دارای رشد منفی ۱۷ درصدی بود. لذا رشد پروانه می تواند از سوی سرمایه گذاران آینده نگر انجام شده است باشد.

مظنه قیمت مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بر اساس معاملات انجام شده است در تیرماه ۱۳۹۵

محله

در شرایطی که بازار مسکن کل کشور همچنان در رکود به سر می برد سه ریز نوسان تابستانی زیاد کردن تقاضا جهت اجاره، تحرک در بخش خرید واحدهای میان متراژ و نیز ورود منزل

متراژ

سن بنا

قیمت

شیخ هادی

۵۷ متر

۱۷ سال

قیمت + سه محرک ضعیف در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران

۱۳۸ میلیون

نارمک

۵۹ متر

۸ سال

در شرایطی که بازار مسکن کل کشور همچنان در رکود به سر می برد سه ریز نوسان تابستانی زیاد کردن تقاضا جهت اجاره، تحرک در بخش خرید واحدهای میان متراژ و نیز ورود منزل

۲۵۸ میلیون

آپادانا

۱۲۷ متر

۳ سال

قیمت + سه محرک ضعیف در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران

۷۲۶ میلیون

گلابدره

۸۲ متر

نوساز

۶۶۷ میلیون

کاظم آباد

۷۲ متر

۷ سال

۳۶۹ میلیون

کوی مهران

۱۲۲ متر

۷ سال

۶۵۴ میلیون

آبشار دمار

۶۴ متر

۱۰ سال

۱۸۵ میلیون

سه راه آذری

۵۳ متر

نوساز

۱۵۰ میلیون

دروس

۷۳ متر

نوساز

۷۶۳ میلیون

شهرک غرب

۱۲۴ متر

۱۱ سال

۹۲۰ میلیون

فاطمی

۱۱۱ متر

۱۸ سال

۵۹۵ میلیون

جوادیه

۴۴ متر

۱۵ سال

۸۰ میلیون

حکیمیه

۵۹ متر

۷ سال

۱۹۸ میلیون

وحیدیه

۶۴ متر

۱۴ سال

۱۵۵ میلیون

ونک

۸۸ متر

۱۳ سال

۴۹۰ میلیون

آهنگ

۷۴ متر

۵ سال

۲۰۶ میلیون

سهم ۴۶.۹ درصدی واحدهای مسکونی با عمر کمتر از پنج سال ساخت از کل معاملات نشان می دهد این واحدها همچنان بیشترین تقاضا را در خرید و فروش خردادماه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به خود تخصیص داده شده است داده اند. با این حال سهم مذکور در مقایسه با خردادماه سال قبل ۴.۸ درصد کم کردن یافته است و در برابر به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال ۵.۲ درصد افزوده شده است است.

این آمار می تواند حاکی از آن باشد که با نزدیک شدن قیمت مسکن به کف، مشتریان دودل و نگران، سرمایه های خود را به خرید واحدهای در بضاعت تخصیص داده شده است داده اند. از سوی دیگر پیشتازی فروش واحدهای کمتر از پنج سال که طی دو سه سال اخیر به طور معمول صورت گرفته می تواند به کم کردن ۴۹۰ هزار واحد خالی که عمده آنها نوساز و نیمه لوکس هستند منجر شود.

توزیع واحدهای مسکونی برحسب متراژ در فصل زمستان ۱۳۹۵ نشان می دهد که بیشترین تعداد معاملات در واحدهای مسکونی در بازه مساحت ۵۰ تا ۷۰ متر مربع (۲۸ درصد) ثبت شده است و بعد از این بازه، با زیاد کردن متراژ واحدها، تعداد معاملات ثبت شده است کم کردن یافته است.

در زمستان ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال قبل، در واحدهای با مساحت کمتر از ۹۰ متر مربع تعداد معاملات ۳۳.۷ درصد کم کردن یافته لیکن در بازه های بالای ۹۰ متر مربع معاملات زیاد کردن ۸۱.۹ درصدی داشته اند و بیشترین میزان زیاد کردن نیز در بازه با مساحت ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر مربع (با رشد ۲۲.۴ درصد) روی داده هست. آمار و ارقام نشان می دهد بخش مسکن در سال ۱۳۹۵ به علت انتظار تحولات اقتصادی با امضای برجام در فصول متفاوت دچار نوسانات شده؛ به طوری که یک فصل با فراز و سپس فصل بعد با فرود همراه بوده هست. با این حال رشد معاملات در زمستان ۱۳۹۵ و رسیدن به رقم ۴۵ هزار معامله به گونه ای بوده که ارقام با میانگین تعداد معامله در هر فصل طی سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ برابری کرده است.

همچنین زمستان ۱۳۹۱ با ثبت ۵۷ هزار معامله شاهد پر رونق ترین و تابستان ۱۳۹۲ با ۲۰ هزار معامله کسادترین فصل معاملات مسکن طی ۴.۵ سال اخیر را شاهد بوده ایم. با وجودی که معاملات در بخش خرید و فروش واحدهای مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مقداری رونق گرفته، تعداد مستاجران رو به زیاد کردن هست. هم اکنون در کل کشور ۳۴ درصد مستاجر وجود دارد که نسبت به سال ۱۳۹۰ رشدی معادل ۳۷ درصد را نشان می دهد. این آمار حاکی از فشار بر بازار اجاره است.

برآوردهای میدانی نیز رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی اجاره بها را تایید می کند. هرچند مدیر اتحادیه مشاوران املاک می گوید اجاره بها در کلانشهرها بین ۷ تا ۱۰ درصد رشد داشته، ولی موجران همواره قیمت سود بانکی را مبنای زیاد کردن اجاره قرار می دهند که این قیمت هم اکنون بین ۲۲ تا ۲۴ درصد است و لذا خرید ملک با نیت اجاره داری در حال حاضر به صرفه نیست.

عباس زینعلی ـ کارشناس اقتصاد مسکن ـ می گوید: شرایط موجود نشان می دهد حداقل یکسال وقت مورد نیاز است تا بخش مسکن از رکود خارج شود. تا زمانی که تاثیر مالیات، تسهیلات، عوارض، تورم، شرایط بازارهای رقیب، اقتصاد کلان و سایر عوامل موثر در بخش مسکن به طور کامل مشخص نشود نمی توان منتظر کارها تازه بود. جهش قیمت قطعا نخواهیم داشت. ولی زیاد کردن بر اساس عواملی همچون میزان دستمزد، مصالح، خدمات، عوارض صدور پروانه و غیره بر روی قیمت مسکن اثر می گذارد که این عوامل می تواند تا ۲۰ درصد قیمت مسکن را اوج ببرد.

واژه های کلیدی: اجاره | ایران | بازار | میلیون | زمستان | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار